Anonymous said: salam yied. yied i miss u so much. kenapa kau dh lm x onl tumblr??~
I replied:

Allah. 

Siapa ni? Aku dah lama tak onl sebab dah lama tak hadap lappy. hehe. sorry lah ye. 

0Likereblog
Anonymous said: salam alayk. bakpe awk suke habib?
I replied:

wslm.

sebab dia seorang yg sopan santun. melihat dr tutur kata nya yg tidak penah menunjukkan salah kepada sesiapa. beliau sntiasa menegur secara umum. 

thumma, bila saya lihat wajahnya ketika senyum, manis betul :’) haha tenang je. hihi

kehadiran habib ali di malaysia membantu kami mengenali Allah dan Rasul. 

err, jgn kata saya tak suka ust2 di sni, saya bukan anti ustaz2 kat malaysia. cuma sy suka cara habib. sy pun masih dengar2 kuliah agama dri ustaz2 malaysia.  mohon maaf lah ye. 

FAHIMTUM? :D

1Likereblog
x 13130 x

I love you for the day, for tomorrow, and for the age the can’t be counted. 
x 49 x
afiqahsizuka cik-amiraa
x 278 x
langit-biruu:

Just keep smiling. Okey?
:)
langit-biruu aaaltaf
x 1185 x
sukasenyum:

sentiasa doakan orang lain.
contoh. nampak orang free-hair. doa je, “moga Allah bukakan pintu hatinya.”
nampak peminta sedekah, “moga Allah murahkan rezekinya.”
nampak jenayah di merata-rata, “moga Allah tebarkan keamanan di mana sahaja.”
takpe. takyah ungkap. sekadar niat dalam hati dengan ikhlas.
Allah itu Maha Mendengar. yakin dengan Dia :))
thepiercingstar aaaltaf
-

Terima kasih
Kerana masih tidak berganjak
Menunggu aku berlari lagi
Walau berkali futur mengikat kaki

Kamu tetap setia
Di situ
Biarpun yang lain sudah jenuh menunggu
Namun kau, tetap begitu
Mahu memimpin aku
Sampai ke pintu;- Jannah

"

Hua Mulan, Champak. (via imumtahanah)

"Dan aku harap, sampai halal nanti
Kau masih tidak berganjak
Untuk terus memahami aku.”—

(via twenty-twothreefour)

101Likereblog
imumtahanah aaaltaf
x 371 x
anotherbengali:

7:55 Quran
anotherbengali aaaltaf
-
Dan bila dia yang hanyut dalam lautan jahiliyah, lalu diselamatkan oleh kapal tarbiyah, dia jadi manusia yang hebat dalam bidang dakwah. Bila akhirnya semua berubah, berubah 180 darjah!"
Difference // Budak Tomato (via arwanaurah)
218Likereblog
arwanaurah cik-amiraa
x 49612 x
juliendouvier arwanaurah